23-4-2013

Interna­ti­o­na­le Research Award voor onderzoek naar dienste­n­in­no­va­tie

De door Accentu­re gespon­sor­de leerstoel ‘Economics and Innova­ti­on Manage­ment’ van de Univer­si­dad Autóno­ma de Madrid reikt jaarlijks een onderzoeks­prijs uit. Aangezien het thema ditmaal betrek­king had op ‘Innova­ti­on in Services’, mocht een inzending vanuit Dialogic niet ontbre­ken. Na lang beraad heeft een interna­ti­o­na­le jury besloten de Annual Research Award toe te kennen aan twee papers. Eén daarvan is geschre­ven door de Dialogi­ci Matthijs Janssen en Pim den Hertog, in samenwer­king met Alexan­der Alexiev (AMSI, VU) en Caroli­na Castal­di (TU/​e). Het paper “Manage­ment Innova­ti­on and Firm Perfor­man­ce in Service Innova­ti­on Manage­ment” is gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd in het kader van het UWS-project naar open dienste­n­in­no­va­tie.

Onderdeel van de prijs was een ceremo­ni­ë­le uitrei­king in Madrid. Onlangs mocht Matthijs, wiens promotie­on­der­zoek betrek­king heeft op het thema dienste­n­in­no­va­tie, de prijs in ontvangst nemen uit handen van juryvoor­zit­ter prof. dr. Ian Miles. De jury prees de onderzoe­kers vooral om hun poging vaardig­he­den voor dienste­n­in­no­va­tie zodanig te meten dat ze vergelijk­baar zijn voor verschil­len­de type organi­sa­ties.

Een recente­re versie van het bekroon­de paper is inmiddels ook geaccep­teerd voor presen­ta­tie op de Annual Meeting of the Academy of Manage­ment in Florida, US. Naar verwach­ting zal het paper spoedig worden ingezon­den voor publica­tie.

Meer informa­tie over dienste­n­in­no­va­tie en dienste­n­in­no­va­tie­vaar­dig­he­den vindt u hier.

 

Utrecht, april 2013