10-1-2020

Monitor alcohol­mar­ke­ting op social media

In het Nationaal Preven­tie­ak­koord – een samenhan­gend pakket aan maatre­ge­len die gezamen­lijk bijdra­gen aan het gezonder maken van Nederland – worden ambities en doelstel­lin­gen geformu­leerd op het gebied van roken, overge­wicht en proble­ma­tisch alcohol­ge­bruik.

Voor proble­ma­tisch alcohol­ge­bruik is de marketing van alcohol­hou­den­de dranken één van de aandachts­pun­ten. In het bijzon­der is er aandacht voor in hoever­re jongeren worden bereikt door c.q. worden blootge­steld aan vormen van alcohol­mar­ke­ting. Er is specia­le aandacht voor social media (zoals Facebook, YouTube en Instagram). Dit zijn veelge­bruik­te media voor alcohol­mar­ke­ting met een groot bereik onder meer bij 18-minners.

Breuer&Intraval, Het Medialo­ket en Dialogic onderzoe­ken samen de voortgang op de kennis­vra­gen uit het Nationaal Preven­tie­ak­koord. Hierbij richt Dialogic zich op de social media monitor. Daarvoor maken we gebruik van diverse innova­tie­ve methoden, zoals machine learning en avatars.

Meer weten? Neem contact op met Jessica Steur.

social-media uitsnede

Offerte aanvragen

Heeft u een concrete onderzoeksvraag of -opdracht en wenst u hiervoor van ons een offerte ontvangen? Dan kunt u uw vraag per e-mail toesturen aan tenderdesk@dialogic.nl. U kunt ons via dit adres ook attenderen op (openbare) aanbestedingen. We geven binnen vijf werkdagen een reactie.

Meer informatie