Collegereeks Methodology of Innovation Analysis

Welke methoden worden in het dagelijks werk van Dialogic gebruikt? Wat zijn de voordelen van een grootschalig survey onderzoek ten opzichte van case studies en vice versa? Hoe vinden nieuwe methoden zoals netwerkanalyse een plek binnen het onderzoeksinstrumentarium? In een recente collegereeks die Dialogic verzorgde voor de Universiteit Utrecht zijn deze vragen aan de orde gekomen.

Deze collegereeks, specifiek voor masterstudenten Science & Innovation Management, ging in op kwantitatieve en kwalitatieve methoden in het domein van innovatieonderzoek. De collegereeks is aangeboden in twee delen. In het eerste deel zijn zes afzonderlijke methoden uiteengezet (colleges). Binnen het tweede deel daarentegen zijn drie werkgroepen ingezet om de verdiepingsslag te maken: studenten zijn in groepen aan verschillende methodologische opdrachten gaan werken.

  • Publicatienummer
  • Publicatiedatum
    31 januari 2008
  •  
  • Projectnummer
    2007.092
  • Opdrachtgever(s)
    Universiteit Utrecht
meer weten over dit onderwerp? Neem contact op met Pim den Hertog
Senior partner / senior adviseur