8-11-2018

Digita­li­se­rings­stra­te­gie Waters­nood­mu­se­um

Het Waters­nood­mu­se­um (Ouwerkerk, Zeeland) staat aan de vooravond van haar nieuwe Meerja­ren­be­leids­plan 2019-2022. Het museum wil digita­li­se­ring hierin een prominen­te rol geven. De rol van digita­li­se­ring wordt namelijk van steeds groter belang voor de toekomst­be­sten­dig­heid van het museum en al haar unieke verhalen.

Ter voorbe­rei­ding op dit nieuwe beleids­plan, vroeg het Waters­nood­mu­se­um aan Dialogic om hen te ondersteu­nen in het opzetten van een doordach­te digita­li­se­rings­stra­te­gie. Aangezien de lessen uit dit traject ook waarde­vol kunnen zijn voor andere (culture­le) partij­en in Zeeland, heeft Impuls Zeeland een Innova­tie­vou­cher toegekend en zo de financie­ring mogelijk gemaakt.