Impactmeting traineeprogramma Eerst de Klas

Nu het programma Eerst de Klas een aantal jaren loopt en er zeker nog een aantal tranches in het verschiet ligt, is er behoefte om een meer expliciet beeld te krijgen van de opbrengsten en het succes van het programma. Dit niet alleen in kwantitatieve termen (aantal deelnemers, deelnemende scholen en bedrijven), maar ook in kwalitatieve zin: hoe en in welke mate levert het programma Eerst de Klas een bijdrage aan het onderwijs (en de maatschappij in brede zin)? Wat is de meerwaarde van het programma voor deelnemers? Hoe verloopt de loopbaan van alumni?

Het projectteam van Eerst de Klas heeft Dialogic daarom opnieuw gevraagd het programma Eerst de Klas te evalueren. De impactmeting heeft plaatsgevonden in het najaar van 2014.

  • Publicatienummer
    2014.071-1432
  • Publicatiedatum
    30 oktober 2014
  •  
  • Projectnummer
    2014.071
  • Opdrachtgever(s)
    Platform Bèta Techniek
meer weten over dit onderwerp? Neem contact op met Jessica Steur
Onderzoeker / adviseur