Rapportage ketendigitalisering

In juli 2006 heeft het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HBD) een projectplan opgesteld om de komende jaren initiatieven voor zowel ketendigitalisering als winkelautomatisering in de detailhandel op gerichte wijze te stimuleren. Slechts enkele detailhandelsbranches maken tot nu toe de stap naar digitale samenwerking. Goede voorlichting en informatie over best practices voor ondernemers is daarom zeer gewenst. In de publicatie ‘De kracht van digitale samenwerking’ worden deze best-practices uitgelicht.

In juli 2006 heeft het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HBD) een projectplan opgesteld om de komende jaren initiatieven voor zowel ketendigitalisering als winkelautomatisering in de detailhandel op gerichte wijze te stimuleren. Achtergrond van het projectplan vormen de administratieve lasten die in steeds grotere mate beslag leggen op het budget van detaillisten in Nederland.

Digitale samenwerking levert namelijk geld op en bespaart tijd. Het leidt tot minder fouten bij het bestellen, catalogi zijn actueel en orders zijn altijd leesbaar en volledig. Slechts enkele detailhandelsbranches maken tot nu toe de stap naar digitale samenwerking. Goede voorlichting en informatie over best practices voor ondernemers is daarom zeer gewenst. Een eerder Dialogic-onderzoek laat zien dat dergelijke succesvolle cases aanwezig zijn in de meubel- en modebranche (c.q. CBW en MITEX). In de publicatie ´De kracht van digitale samenwerking´ worden deze best-practices uitgelicht. Daarnaast wordt praktische informatie (do´s & don´ts) gegeven voor ondernemers en medewerkers in de detailhandel.

  • Publicatienummer
    2007.072-0811
  • Publicatiedatum
    1 februari 2008
  •  
  • Projectnummer
    2007.072
  • Opdrachtgever(s)
    HBD
meer weten over dit onderwerp? Neem contact op met Sven Maltha
Senior partner / senior adviseur